Werkgeverschap
Arbeidsvoorwaarden

Arbeidsreglement

2 jan 2025
DSC 9015

Het arbeidsreglement is een document waarin de afspraken tussen werkgever en werknemer geschreven staan. Je bent als werkgever verplicht om zo een arbeidsreglement op te stellen. Hierin staat niet alleen informatie over loon en werkplek, maar ook over de loonadministratie, werkuren en speciale afspraken die samen zijn gemaakt. In het arbeidsreglement staan een aantal verplichte meldingen, maar er is veel vrijheid om het zo te maken dat het goed aansluit bij jouw organisatie.

Iedere werknemer moet een up-to-date versie van het arbeidsreglement kunnen inlezen. Er moet altijd een kopie (kan digitaal) beschikbaar zijn op elke vaste of tijdelijke werkplek.

Hieronder vind je alles wat je nodig hebt om je arbeidsreglement aan te passen of te updaten, de belangrijkste inhoud en hoe je aan de slag gaat met onze tool.

Neem contact op:

De Wittestraat 2, 2600 Berchem

Bereikbaar op ma-vrij van 10-16u

Neem contact op