Tool

Assist

Assist is hét online administratie- en boekhoudprogramma bij uitstek. De basisversie is gratis voor Formaat-leden, maar kan tegen betaling worden uitgebreid.

In Assist kan je de volledige administratie en boekhouding van je vereniging of vzw online beheren. Handige checklisten en tools helpen je om op elk moment je interne organisatie op orde te houden en je meteen in orde te stellen met alle wettelijke verplichtingen.

De basisversie: Assist START

De basisversie van Assist is opgenomen in het lidmaatschap van Formaat. Op de website van Assist vind je meer informatie speciaal voor leden van Formaat.

Je kan als lid automatisch gebruik maken van de volgende onderdelen:

Boekhoudonderdeel

  • ontvangsten en uitgaven inboeken per kalenderjaar of per werkjaar;

  • geldoverdrachten beheren;

  • financieel dagboek opvragen;

  • financieel jaarverslag per rekening opvragen;

  • staat van ontvangsten en uitgaven (Bijlage B) opvragen;

  • staat van vermogen (Bijlage C) opvragen;

  • financiële posten beheren;

  • uitgaven- en ontvangstenrekeningen beheren;

  • staat van het vermogen beheren;

  • waarderingsregels beheren;

  • boekhoudperiode afsluiten.

Vzw-helper

  • vzw-Checklist: een uitgebreide ‘checklist’ die je stap voor stap vertelt of in orde bent met de huidige vzw-wet, wat je tegen wanneer moet doen en vooral hoe je dat moet doen.

  • Algemene Vergadering: helpt je om de algemene vergadering te organiseren en het ledenregister van die algemene vergadering te beheren.

  • Wettelijke Publicaties: met één klik maakt Assist voor jou de wettelijke documenten op die je jaarlijks moet neerleggen bij de griffie of opladen als bijlage bij de rechtspersonenbelasting.

  • Nieuwe vzw-wetgeving: in dit onderdeel krijg je uitleg over vzw-wetgeving in duidelijke taal.

  • Statutenbouwer (44 euro)

GDPR-helper
  • GDPR-Checklist: overzicht met alle stappen die je moet zetten om de strengere Europese privacywetgeving (GDPR) na te leven..

  • GDPR-Logboek: helpt je om het verplichte logboek op te stellen. Daarin staat alles wat je onderneemt om je vereniging in orde te brengen op GDPR-gebied.

  • GDPR-Inventaris: helpt om de verplichte inventaris op te stellen van hoe het in je vereniging gesteld is met de bescherming van de privacy.

  • GDPR-Register: een verplicht register van wie welke persoonsgegevens bijhoudt binnen de vereniging, hoe dat in zijn werk gaat, hoe die gegevens beschermd worden enzovoort.

  • Privacyverklaring opstellen: een handige tool die je helpt om een duidelijke privacyverklaring te schrijven, die je daarna moet publiceren op je website.

Naast Assist START kan je voor slechts 99 euro per jaar (amper 8,25 euro per maand) kiezen voor een upgrade naar Assist PLUS. Daarmee kan je de volledige werking van je vereniging online beheren: boekhouding, vzw-administratie, ledenbeheer, adressenbestand, activiteiten, stockbeheer, werkgroepen, vrijwilligers ...

Een opsomming van alle mogelijkheden vind je in dit document.

Organiseert jouw jeugdhuis bijvoorbeeld een evenement waarvoor tickets in voorverkoop verkocht worden? Willen jullie online misschien T-shirts of andere zaken verkopen? Ook dan helpt Assist PLUS met een betaalpagina. Klanten of bezoekers kunnen daar online betalen en ontvangen nadien een ticket met unieke barcode. Die barcode zorgt er ook voor dat je aan de ingang van je evenement snel en efficiënt tickets kunt scannen. Sinds 2020 betaal je vanaf het 501e ticket 0,49 euro (incl. BTW) per verkocht ticket.

Neem contact op:

De Wittestraat 2, 2600 Berchem

Bereikbaar op ma-vrij van 10-16u

Neem contact op